Vogelwerkgroep

De vogelwerkgroep van de KNNV-afdeling Tilburg bestaat sinds 8 januari 1986. De vogelwerkgroep bestaat uit bijna dertig enthousiaste vogelaars.

1

De activiteiten van de groep bestaan voor een belangrijk deel uit het observeren en genieten van vogels in hun natuurlijke omgeving. Dit geschiedt in Tilburg en directe omgeving maar ook elders in het land en soms buiten de landsgrenzen. Daarnaast wordt door de vogelwerkgroep op meerdere plaatsen in en rond Tilburg onderzoek gedaan naar het voorkomen van verschillende vogelsoorten. De leden van de vogelwerkgroep informeren elkaar via de digitale nieuwsbrief Ut Tèèrpötje. Jaartellingen en specifiek op broedvogels gerichte inventarisaties wisselen elkaar af.

Soortenlijst 2021

Leden van de vogelwerkgroep houden gezamenlijk een lijst bij met hun vogelwaarnemingen. Ook jij kunt jouw waarnemingen op deze lijst noteren, mits ze gedaan zijn in Midden-Brabant. Elke waarneming is welkom. Dus die vijf huismussen die in je achtertuin vliegen zijn net zo welkom als de bijzondere waarneming van een halsbandparkiet die je zag vliegen in een park in Tilburg.
De soortenlijst van 2021 vind je hier.

1

Wil je meer weten over de Vogelwerkgroep:

• Het Jaarverslag van de werkgroep vind je hier.
  • Eventueel andere documenten (excursie- c.q. reisverslagen) vind je hier.
  • Resultaten van de vogelteldag 2022 vind je Hier

Heb je een vraag over vogels, wil je meer weten over de vogelwerkgroep of wil je een keer mee op excursie? Neem dan contact op met de coördinator:
Ben Akkermans
vogels@tilburg.knnv.nl

1

Foto’s: A. Kolen (heatherphoto)
en H. Kuiper