Werkgroep Paddenstoelen en korstmossen

De paddenstoelenwerkgroep is opgericht in 1992 en in 2017 zijn de korstmossen als thema aan de werkgroep toegevoegd. Er zijn ruim 30 leden, van serieus geïnteresseerde beginners tot vergevorderde amateur-mycologen.

1

De leden van de werkgroep willen gezamenlijk hun kennis van het zwammenrijk vergroten. Daartoe organiseren zij jaarlijks zo’n 20 excursies naar interessante natuurgebieden in centraal Brabant. Deze excursies vinden plaats van augustus tot half november. Bijzondere vondsten door leden worden uitgewisseld en soms wordt het gebied waarin ze gevonden zijn als extra excursie bezocht.
In de wintermaanden organiseert de werkgroep enkele avondbijeenkomsten in Natuurmuseum Brabant, waarop kennis wordt uitgewisseld en gemaakte foto’s worden vertoond. Ook wordt vanaf de oprichting jaarlijks een hotelreis naar de Eifel georganiseerd; een week lang wordt er gewandeld en genoten van de rijke paddenstoelenflora die de Eifel te bieden heeft.

1

Wil je meer weten over paddenstoelen en korstmossen werkgroep:

– Het programma 2023 van de werkgroep vind je hier.

– Het Jaarverslag van de werkgroep vind je hier.
Een overzicht van de vondsten in 2022 vind je hier.

– Kijk voor andere documenten (excursieverslagen, onderzoeksrapporten) hier.

Wil je graag kennismaken met de werkgroep of ben je op zoek naar meer informatie, neem dan contact op met de coördinator:
José Langens
paddenstoelen@tilburg.knnv.nl