Lezing ‘Leven buiten de aarde’

Spreker: Harrie Eijsbouts

We vragen het ons allemaal wel eens af: kan ik niet verhuizen naar een andere planeet? Hoe realistisch is dat eigenlijk?
Harrie Eijsbouts, vrijwilliger bij de Jan Paagman Sterrenwacht in Asten, neemt ons voor de beantwoording van deze vragen eerst mee naar het ontstaan van het leven op onze eigen Aarde, zo’n 4,6 miljard jaar geleden. Na ongeveer een miljard jaar kwam er zeer primitief leven in onze aardse oceanen, dat zich evolueerde tot het huidige planten, dieren en microbenrijk.
In 1991 werd de eerste planeet ontdekt die draait om een andere ster en inmiddels zijn er al duizenden planeten ontdekt buiten ons zonnestelsel. Zijn er kansen op leven binnen ons eigen zonnestelsel, en welk leven dan?

Het museumcafé is open vanaf 19:30
De toegang is gratis